Zwanger & Fit

Ga voor een sportieve zwangerschap.

Zwangerschapsgym Alkmaar

Sporten tijdens de zwangerschap heeft veel voordelen voor zowel kind als moeder. Zo behoudt of verbeter je jouw fysieke fitheid en kan het bijdragen aan een sneller herstel na de bevalling. Ook is aangetoond dat vrouwen die sporten tijdens de zwangerschap minder lage rugklachten hebben. Er is ook een direct verband tussen sporten en een verbeterd psychologisch welbevinden en een lager risico op een postnatale depressie.

Aan de hand van een intake start je bij een ZwangerFit-groep van maximaal 10 deelnemers. Hier word je begeleid door een ZwangerFit-coach met veel kennis over sport en training. De intake zal bestaan uit vragen over het verloop van je huidige zwangerschap en eventuele eerdere zwangerschappen en/of bevallingen. Ook zullen eventuele gezondheidsklachten in kaart gebracht worden, zodat er op een verantwoordelijke manier gesport kan worden. De training zal bestaan uit het trainen van de conditie, kracht en stabiliteit.

Trainer Linda aan het woord:

“Ik vind het belangrijk dat de leden die bij mij komen sporten elke les iets leren en fit en voldaan naar huis gaan. Zo ook de zwangere dames. Ik houd van aanpakken, maar de trainingen zullen altijd worden aangepast aan jouw niveau. Elk vrouwenlichaam is anders en elke zwangerschap is anders, dus daar houd ik rekening mee tijdens mijn trainingen.

Tijdens de trainingen zal ik je veel informatie geven over wat er allemaal gebeurt met jouw lijf tijdens de zwangerschap, tijdens de bevalling en in de postpartum periode. Zo zullen onderwerpen als ademhaling, de bekkenbodem, diastase, houding en ontspanning aan bod komen, maar kun je ook met vragen over rug- en bekkenpijn, buikwandproblematiek (diastase rectus abdominis) en incontinentie na zwangerschap bij mij terecht.

Je bent van harte welkom om te starten met de trainingen na de termijnecho bij de verloskundige. Later starten kan op ieder gewenst moment. Je kunt door blijven trainen zolang jij dit prettig vindt, vaak is dit tot vlak voor de bevalling. Na de bevalling kun je weer terug komen in de les om weer rustig aan en onder begeleiding te herstellen.”

MamaFit

Ben je (recent) bevallen en wil je het bewegen en sporten op een verantwoorde manier weer oppakken, dan is de ZwangerFit training ook geschikt voor jou. Er zal stapsgewijs worden toegewerkt naar een terugkeer naar je oude sport of een andere sport, die je graag zou willen doen.

Wat is inbegrepen in het ZwangerFit-programma:

  • Een intake voorafgaand aan de ZwangerFit-lessen met de ZwangerFit-coach;
  • 1x per week ZwangerFit training bij Team Victrix;
  • Programma met advies en oefeningen tijdens de zwangerschap;
  • Programma met advies en oefeningen na de zwangerschap;
  • Een intake voorafgaand aan de MamaFit-lessen met de ZwangerFit-coach na de bevalling;
  • Per trimester een fitness schema ontworpen voor de verschillende fases van de zwangerschap (zonder begeleiding);
  • Training en fitness schema voor na de bevalling.

Veelgestelde vragen bij een zwangerschap

Je vraag er niet tussen neem dan gerust contact met ons op.

Vrijblijvend ervaren?
Come and
JOIN US