Beginnerslessen Crossfit Basics

1 gratis proefles

100% vrijblijvend kennismaken met Team Victrix?

ACTIE ACTIE ACTIE!! Altijd al eens lessen bij Team Victrix willen proberen?

Wij hebben nu een aantrekkelijke aanbieding. Een 10 rittenkaart voor €75,-.
Deze ritten kunnen voor alle lessen die Team Victrix aanbiedt gebruikt worden. Denk aan Yoga, Crossfit basic en Zwanger en Fit. Ben je al een ervaren Crossfitter dan kun je ook aansluiten in de reguliere lessen, stuur ons dan een mail.

Let op:
Deze actie is alleen geldig voor nieuwe leden en is 3 maanden te gebruiken na aanschaf.

Betere conditie en meer kracht

Wil je werken aan een betere conditie en kracht? Dan is CrossFit misschien iets voor jou! Deze allround manier van sporten is geschikt voor alle leeftijden en alle niveaus. Wanneer je start met CrossFit is het belangrijk dat je eerst de basisbeginselen leert. Je gebruikt namelijk geen fitnessapparaten, maar vooral functionele bewegingen van je lichaam. Denk aan rennen, trekken, duwen, springen en ga zo maar door. Een goede houding is een must om geen blessures op te lopen. Bij Team Victrix werk je aan een betere conditie en meer kracht onder begeleiding van een professionele trainer. Iedere les begint met een warming-up, daarna werk je aan kracht, doe je de W.O.D. (Work out Of the Day) en eindig je met een cooling down. Wil je na een tijdje meer? Dan kun je doorstromen naar de reguliere CrossFit lessen. Kijk op het rooster wanneer de basic lessen worden aangeboden.

Tips voor een betere conditie

Als je start met CrossFit, dan wil je hier een groot succes van maken. Misschien wil je je fitter voelen, sterker worden, een betere conditie, wedstrijden doen of afvallen. Om je doelen te bereiken, geven we je de volgende tips.

  • Train met regelmaat. Ons advies is om minimaal twee keer per week te trainen. Je hebt de oefeningen dan sneller onder de knie, bouwt snel conditie op en ziet eerder een verandering in je uiterlijk. De lessen duren een uur.
  • Verdiep je in de 9 foundational movements. Deze bewegingen leggen de basis voor een goede CrossFit work-out
  • Eet gevarieerd, inclusief minimaal 250 gram groenten en 2 stuks fruit per dag. Drink minimaal 1,5 tot 2 liter water en drink extra tijdens het sporten. Zorg dat je 2 uur voor de training goed hebt gegeten, zodat je voldoende energie hebt. Drink na de training een eiwitshake, zodat je spieren kunnen herstellen.
  • Combineer CrossFit met gymnastics, fitness en yoga. Vanuit een goede core stabiliteit kun je je CrossFit techniek verfijnen en zorg je goed voor je lichaam.
  • Ken je grenzen, techniek en plezier staat voorop bij Team Victrix. Geef het altijd aan bij je coach als je je oncomfortabel voelt of pijn hebt.

Combineer Crossfit met:

crossfit fitness alkmaar

Voedingsadvies

crossfit fitness alkmaar

Yoga

crossfit fitness alkmaar

Sportmassage

crossfit fitness alkmaar

Contactgegevens

Team Victrix
Helderseweg 31b
1817BA Alkmaar
06-38633384
info@teamvictrix.nl

Openingstijden

Maandag: 9.00-22.00
Dinsdag: 7.00-22.00
Woensdag: 9.00-22.00
Donderdag: 7.00-22.00
Vrijdag: 9.00-22.00
Zaterdag: 8.00-14.00
Zondag 9.00-12.00