Functioneel Fitness Beginnerslessen

Functioneel Fitness Beginnerslessen

Beginnerslessen

Wil je werken aan een betere conditie en kracht? Dan is Functioneel Fitness misschien iets voor jou! Deze allround manier van sporten is geschikt voor alle leeftijden en alle niveaus. Wanneer je start met Functioneel Fitness is het belangrijk dat je eerst de basisbeginselen leert. Je gebruikt namelijk geen fitnessapparaten, maar vooral functionele bewegingen van je lichaam. Denk aan rennen, trekken, duwen, springen en ga zo maar door. Een goede houding is een must om geen blessures op te lopen. Bij Team Victrix werk je aan een betere conditie en meer kracht onder begeleiding van een professionele trainer. Iedere les begint met een warming-up, daarna werk je aan kracht, doe je de W.O.D. (Work out Of the Day) en eindig je met een cooling down. Wil je na een tijdje meer? Dan kun je doorstromen naar de reguliere Functioneel Fitness  lessen. Kijk op het rooster wanneer de beginnerslessen worden aangeboden.

Als je start met Functioneel Fitness, dan wil je hier een groot succes van maken. Misschien wil je je fitter voelen, sterker worden, een betere conditie, wedstrijden doen of afvallen. Om je doelen te bereiken, geven we je de volgende tips.

  • Train met regelmaat. Ons advies is om minimaal twee keer per week te trainen. Je hebt de oefeningen dan sneller onder de knie, bouwt snel conditie op en ziet eerder een verandering in je uiterlijk. De lessen duren een uur.
  • Verdiep je in de 9 foundational movements. Deze bewegingen leggen de basis voor een goede Functioneel Fitness work-out
  • Eet gevarieerd, inclusief minimaal 250 gram groenten en 2 stuks fruit per dag. Drink minimaal 1,5 tot 2 liter water en drink extra tijdens het sporten. Zorg dat je 2 uur voor de training goed hebt gegeten, zodat je voldoende energie hebt. Drink na de training een eiwitshake, zodat je spieren kunnen herstellen.
  • Combineer Functioneel Fitness met gymnastics, fitness en yoga. Vanuit een goede core stabiliteit kun je je Functioneel Fitness techniek verfijnen en zorg je goed voor je lichaam.
  • Ken je grenzen, techniek en plezier staat voorop bij Team Victrix. Geef het altijd aan bij je coach als je je oncomfortabel voelt of pijn hebt.

Combineer met: